
JUDr. Karl P. Růžička
ředitel, lektor
Karl P. Růžička
JUDr. Mgr. Karl Pierre Růžička je zakladatel a statutární orgán vzdělávacích institucí ZVUKAŘSKÝ INSTITUT V PRAZE, z.s. a ŠKOLA ZVUKAŘINY, z.ú. V oblasti hudby působí více jak 18 let, převážně jako bass/kytarista, bubeník a producent. V roce 2014 založil nahrávací studio Palba Records, které v současné době vede Lukáš Mareček - viz níže.
V rámci kurzů má na starosti zejména formální vedení vzdělávacích programů, akreditaci, organizaci, finanční chod, komunikaci se zájemci o kurzy, účastníky a absolventy. Vyřizuje také povinnosti vůči státním institucím (MŠMT, finanční úřad, úřady práce, atd.). V neposlední řadě pomáhá uchazečům s případným vyřízením dotací a příspěvků za účelem absolvování kurzů.

Richard Beran BA (Hons)
lektor
Richard Beran
Richard Beran BA (Hons) je dlouholetý lektor a garant Zvukařského Institutu v Praze, který získal bohaté zkušenosti nejen na domácí půdě, ale i v zahraničí. V oboru hudby a zvukové produkce se pohybuje od útlého věku.
V letech 2009 - 2015 žil ve Skotsku, kde studoval hudbu a hudební produkci na Aberdeen College a Edinburgh Napier University, kde získal diplom v oboru Popular Music. Graduoval s nejlepším možným výsledkem (First Class Honours). Během studií získával praktické zkušenosti při práci v nahrávacím studiu a post-produkci. Jako sound operator působil během Glasgow 2014 Commonwealth Games, kde mimo jiné úzce spolupracoval s přenosovým štábem BBC. Odzvučil také pár show v rámci slavného festivalu Fringe. Během studií také získal profesionální certifikaci AVID ProTools USER.
Od návratu do ČR působil v nahrávacím studiu Palba Records, jako live sound-engineer pro kapelu Stracené Ráj a současně byl i zvukovým mistrem v olomouckém Divadle Tramtarie. Od roku 2019 se pak již úzce specializuje na zvuk pro video a film a to jako placový zvukař, ale i jako post-produkční engineer.
Jeho klientelu tvoří firmy a instituce jako např. FAMU, Adam Ondra, La Sportiva, BOSE, Škoda Auto, Topgal, Nutrend, CZ, Netflix … “

Mgr. Lukáš Mareček
lektor
Lukáš Mareček
Mgr. Lukáš Mareček je vášnivý hudebník a pedagog, zpěvák, baskytarista a kytarista, lektor Hudebního institutu a studiový odborník – všechny tyto atributy můžeme připsat všestrannému Lukáši Marečkovi, který působí v Olomouci. Nahrávání se věnuje již 18 let. Během své kariéry prošel několika nahrávacími studii a vystřídal spoustu hudebních formací.
V roce 2008 založil kapelu Lukáš Mareček & One Night Stand a roku 2012 pokřtil svou první desku s názvem Our Tales, jež je propojením jazzu, popu i rocku. Autorskou desku nahrával ve studiu SONO v Nouzově u Prahy (zde nahrávaly i známé ikony jako David Bowie či Nazareth). Kromě zpěvu a hraní na vícero hudebních nástrojů také složil hudbu k několika inscenacím divadla Tramtarie (poprvé zde spolupracoval na Tajemném hradu v Karpatech). Avšak svou první píseň složil pro kapelu Loco Poco. V současné době působí v nahrávacím studiu Palba (Příkazy) a v Hudebním institutu. Hudbě se věnuje i v teoretické rovině – studuje obor Hudební teorie a pedagogika v doktorském programu na Univerzitě Palackého v Olomouci.

Otakar Mlčoch, DiS.
lektor
Otakar Mlčoch
Otakar Mlčoch, DiS. je technický ředitel Národního divadla moravskoslezského (NDM) v Ostravě a kreativní autor sound designu. Zvuku se aktivně věnuje od r. 1994 v rámci touringových společností a studiové práce. Od r. 2001 působí v NDM, kde začal jako zvukař, poté mistr zvuku, následně vedoucí mistr zvuku, vedoucí celého oddělení elektroakustiky a video výroby, až po technického ředitele. Prošel všemi scénami, hostoval po scénách v ČR, Německu, Rakousku, Norsku, Slovensku, Jižní Korei, aj. Je autorem či spoluautorem sound designu a zvukových nastudování více než 100 inscenací napříč žánry jako muzikál, rockový muzikál, opera, činohra a mezioborové záležitosti. V poslední době je aktivní v uměleckých návrzích a výrobě videoprojekcí, video a filmových kompozic, video mappingu. Nejčastěji vyrábí projekce pro operní inscenace.

Mgr. Martin Kudla
lektor
Martin Kudla
Mgr. Martin Kudla je hudební profesionál v oblasti digitálního marketingu, absolvent oboru Teorie a dějiny hudby, i aktivní hudebník ovládající hru na klávesové nástroje a elektrickou kytaru. Působí v jednom z předních českých hudebních vydavatelství na pozici A&R a Digital Marketing. Spolupracuje s řadou úspěšných umělců a interpretů na vydávání nahrávek i v rámci celkového hudebního managementu. Pravidelně se účastní lokálních i mezinárodních festivalů, workshopů a školení, jako např. Sandbox Summit 2017 (London), Musikmesse 2018 (Frankfurt), Eurosonic Noorderslag 2019 (Groeningen) apod. Od roku 2018 se připojil ke skupině zpěváka Thoma Artwaye (dvojnásobný vítěz cen Anděl). Společně za rok 2018 odehráli 46 koncertů po celé Evropě. Současně od roku 2006 aktivně působí na české kulturní scéně v kapele No Distance Paradise, se kterou vydali dvě studiová alba, koncertovali po celé republice, zahráli na největších českých festivalech (Colours of Ostrava, Rock for People) a také předskakovali zahraničním hvězdám, jako jsou LP, The 1975, Glasvegas nebo Kensington.
Petr Dostalík
Doc. JUDr. Petr Dostalík, Ph.D. je akademicky působící právník na Univerzitě Palackého v Olomouci a Západočeské univerzitě v Plzni. V rámci akreditovaného kurzu zvukového technika uvede posluchače především do problematiky autorského práva a seznámí je s dalšími praktickými poznatky z oblasti práva duševního vlastnictví. Absolventi kurzu tak budou vybaveni přehledem nejdůležitějších poznatků ze světa práva, včetně pracovního práva, stěžejních pro výkon zvukařského povolání. Doplnění zvukově - technických předmětů o relevantní právní přehled se stane profesní výhodou absolventa kurzu na trhu práce.

Ing. Dora Růžičková, Ph.D.
lektorka
Dora Růžičková
Ing. Dora Růžičková, Ph.D. zajišťuje pro kurzy školení BOZP (bezpečnost a ochrana zdraví při práci). K tomu má osvědčení o odborné způsobilosti k zajišťování úkolů v prevenci rizik. Proč BOZP? Každý by měl znát úskalí své práce. Rizika, která zvukovým technikům a muzikantům hrozí, nejsou zanedbatelná. Kurz posluchače připraví tak, aby byli schopni nebezpečné situace identifikovat a předcházet jim. Čeká vás např. proškolení v elektrice, aby vaše vybavení bylo bezpečné, příručka pro muzikanty nebo první pomoc, která ve vaší branži může být zásadní.

Jan Štefančík
lektor
Jan Štefančík
Jan Štefančík pracuje jako zvukař v olomouckém S-klubu a občas zvučí v 15 Minut Music Clubu a Jazz Tibet Clubu. Je elektrikář a jak říká - „obor elektro se ke zvukařině velmi hodí, výhoda je, že víš nějaký základy, jak to funguje, že světla a zvuk se na jednu zásuvku nedávají.“ Umí servisovat kabely a zvládá základní opravy analogových pultů. V kurzech působí jako asistent u živých zvučení. Hraje na kytaru a je absolventem našeho akreditovaného kurzu Zvukový technik.

Petr Protivánek
lektor
Petr Protivánek
Petr Protivánek je zkušený televizní kameraman a střihač. Svou profesní kariéru začínal nejprve jako fotograf v médiích, kdy se věnoval umělecké a reportážní fotografii. Na počátku 90. let stál u startu dvou privátních rádií - v Ostravě rádia Sprint a v Olomouci rádia Pohoda. Zde byl hudebním redaktorem. Vše zásadní začalo v roce 1995, kdy začal působit jako kameraman olomouckého TV studia ZZIP a dále pro TV Nova, TV Premiéra/Prima, ČT. Od roku 1998 je zaměstnán v olomoucké redakci zpravodajství České televize jako kameraman a střihač. Je zakladatelem videosekce Aktualne.cz, kde působí jako kameraman-reportér. Má zkušenosti se všemi reportážními žánry, které od roku 2018 předává dál jako lektor.

Barbara Protivánková
lektorka
Barbara Protivánková
Barbara Protivánková je dlouholetá pracovnice v elektronických médiích na postech moderátorských a redaktorských od roku 1993. Pracovala jako moderátorka a zprávařka, vedoucí zpravodajství a vedoucí vysílání v soukromých rozhlasových stanicích, poté v televizích TV Nova a Premiéra TV (dnes Prima) jako regionální redaktorka a publicistka. Její práce v Českém rozhlase jí přinesla zkušenosti nejen se zpravodajstvím, publicistikou, ale i rozhlasovou dokumentaristikou. Tato profese ji také zavedla na pole sebeprezentace a osobního rozvoje, na kterém působí dodnes jako lektorka. Jejím objektem zájmu je individualita se všemi specifiky a nástrahami mediálního a veřejného života. Veřejný mediální prostor mapuje zejména s ohledem na profesionalitu a dopad na osobnost tvůrců, ale i cílové skupiny. Zajímá ji člověk jako vzrušující objekt tvůrce sociálního klimatu.